Kundtjänst direkt: 08-54440440

Pressmeddelande – FMV väljer Perfect Print Sverige AB som leverantör av skrivarförbrukning

Perfect Print Sverige AB har vunnit Försvarets Materielverks (FMV) upphandling av skrivarförbrukning och tecknat ett tvåårigt ramavtal med möjlighet till två års förlängning. Avtalet innebär att Perfect Print tillhandahåller all skrivarförbrukning till samtliga skrivare och kopiatorer där Försvarsmakten och FMV inte har serviceavtal. Volymen beräknas uppgå till 18 000 tonerkasetter per år.

– Vi är stolta över att ha fått förtroendet att vara Försvarsmaktens leverantör för skrivarförbrukning, avtalet kommer också innebära nyanställningar för att både möta Försvarsmaktens och våra egna kvalitetskrav. Avtalet är Perfect Print’s största hittills och det är med varm hand vi välkomnar Försvarsmakten som kund , säger  Robin Persson, Bid Manager på Perfect Print Sverige AB.

Om Perfect Print Sverige AB

Perfect Print Sverige AB grundades i Täby 1995 och är en totalleverantör av försäljning, service och support  av utskrifts-, MFP och kopiatorlösningar. Perfect Print  och har idag mer än 2 500 kunder över hela landet.

Om FMV

Försvarets Materielverk (FMV) är en civil oberoende myndighet under ägaren Försvarsdepartementet. FMVs uppgift är att leverera teknik för Sveriges säkerhet. Det innebär att utforma och förse Försvarsmakten med försvarsmateriel och tjänster när och där den behövs. FMV bedriver verksamhet på ett 40-tal platser i landet och samverkar både nationellt och internationellt. Många av projekten leds från Stockholm, där bland annat huvudkontoret och FMV:s ledning finns.